Fitxa activitat \

Informació i continguts de les activitats

Proposta Activitat Educativa

TALLERS DE PREVENCIÓ EN L’ÚS DE LES TRIC


Novetat

EDUCACIÓ PRIMÀRIA

Nivell: CINQUÈ I SISÈ DE PRIMÀRIA

Departament: POLÍTIQUES DE FAMÍLIA

A qui s'adreça:
A Cicle superior de totes les escoles d'educació infantil i primària públiques i concertades de Cornellà de Llobregat

Objectius:

1.TALLER 5è primària: “TANTAPANTALLA”
*Reflexionar sobre els diferents usos de les TRIC
*Valorar l’ús individual que es fa de les pantalles i xarxes socials.
*Generar reflexió sobre la forma de comunicar-nos i fer-nos entendre
*Potenciar habilitats socioemocionals (empatia, comunicació afectiva...)

2.TALLER 6è primària: “RESPECTE I CIBERESPECTE”
*Parlar sobre el respecte dins i fora Internet
*Generar reflexió sobre la forma de comunicar-nos i fer-nos entendre
*Potenciar habilitats socioemocionals (empatia, comunicació afectiva...)
*Abordar els conflictes que poguem tenir a les TRIC.


Descripció activitat:
TECNOATENCIÓ és un servei de prevenció, suport i atenció en l’ús derivat de les TRIC (Tecnologies de les Relacions, la Informació i la Comunicació) de l’Ajuntament de Cornella de Llobregat, on també hi col•labora el Citilab. Aquest servei és gratuït i confidencial. Tractem l’ús, l’abús o mal ús i l’addicció a les TRIC i tots els problemes associats o derivats: vídeojocs, xarxes socials, dificultats en la socialització, problemes de comunicació, etc. L’atenció va dirigida a promoure l’ús responsable de les TRIC, oferir eines per diferenciar l’ús raonable de les conductes de risc, i despertar el pensament crític.

1.TALLER 5è primària: “TANTAPANTALLA”
Aquest taller es centra en despertar el raonament crític dels infants perque comprenguin els diferents usos que poden fer de l’entorn digital.

CONTINGUTS:
o Què són les TRIC
o Per a què serveixen les TRIC
o Que no t’apantalli l’ús
o Ús excesiu
o Abusos i conseqüències
o Quin paper tenen les TRIC a la meva vida

METODOLOGIA:
A través de suport audiovisual i una dinamització activa i amb perspectiva de gènere, es genera reflexió i debat amb algunes eines per potenciar la participació de l’alumnat (com targetes, jocs, pràctiques). Es connecta tot el contingut amb els aspectes quotidians de l’alumnat i exemples reals.

MATERIAL:
Ordinador amb accés a Internet i amb so, projector i pissarra amb guixos o retoladors.

DURADA: 1h


2. TALLER 6è primària: “RESPECTE I CIBERESPECTE”
En aquest taller treballem el respecte i el ciberespecte per reconèixer, apreciar i valorar-nos a nosaltres mateixes, als altres i a l’entorn.

CONTINGUTS:
o Què son les TRIC
o Com respectem i com ens fem respectar
o La comunicació diferències Online VS Offline. Impulsivitat VS Raonament
o Com ens relacionem a les xarxes socials: publicacions, comentaris, llenguatge, consentiment….
o L’empatía per entendre als altres

METODOLOGIA:
A través de suport audiovisual i una dinamització activa i amb perspectiva de gènere, es genera reflexió i debat amb algunes eines per potenciar la participació de l’alumnat (com targetes, jocs, pràctiques). Es connecta tot el contingut amb els aspectes quotidians de l’alumnat i exemples reals.

MATERIAL:
Ordinador amb accés a Internet i amb so, projector i pissarra amb guixos o retoladors.

DURADA: 1h


Lloc on es fa:
A l'aula

Calendari:
De setembre a juny

Dates i horari:
A convenir amb cada centre educatiu

Organitza:
Polítiques de família i Citilab

Per a més informació i reserves:
Servei Tecnoatenció
(Gestiona: Eines Serveis Socioeducatius SCCL)
Tlf 623182475
Correu: tecnoatencio@e-citilab.eu

Dolors Romero Jiménez (tècnica programes suport a famílies)
Tlf 933770212 extensió 1140
Tlf SOAF 938326378
Correu: dromero@aj-cornella.cat

Període d'inscripció:
Durant el curs escolar

Web: https://tecnoatencio.blogspot.com.es/

Preu:
Gratuït

Observacions:
Fer les sol•licituds pels tallers preferiblement durant el primer trimestre del curs escolar.