EDUCACIÓ SECUNDÀRIA
Nivell: PRIMER, SEGON, TERCER I QUART D'ESO. BATXILLERAT I CICLES FORMATIUS
Departament: CULTURA
A qui s'adreça:A l'alumnat d'Educació secundària obligatòria i postobligatòria de totes les escoles públiques i concertades de Cornellà de Llobregat
Objectius:* Utilitzar les arts cinematogràfiques com a eina pedagògica d’interacció social, creixement professional i personal
* Familiaritzar l’alumnat amb les arts audiovisuals a través de la seus propis interessos i creativitat.
* Reflexionar entorn la imatge, el seu ús i consum actual i aprendre a descodificar-la. Es a dir, a prendre a llegir la imatge en moviment i la informació que s’expressa explícita i implícitament.
* Fomentar la creació i el treball en equip.
* Visibilitzar els potencials de cada alumne fent-los ocupar rols en l’equip que permetin desenvolupar les seves capacitats.
* Crear una peça audiovisual col•lectiva que es pugui mostrar a públic i ajudi a reforçar l’autoestima i creativitat de cada alumne i del mateix grup.
Descripció activitat:Taller teòric-pràctic per iniciar-se al món del cinema i la realització audiovisual. A la primera part del curs s'ensenyarà, a partir del visionat de pel•lícules o altres materials audiovisuals, què és una imatge i com compondre-la per narrar i expressar emocions a través d'ella. A través dels diferents directors i gèneres cinematogràfics s'analitzaran els diversos tipus de posada en escena que es fan servir per realitzar films. Tipus de plans, angulació de càmera i tècniques de filmació. A la segona part del curs es posaran en pràctica aquests conceptes amb un guió de curtmetratge que els alumnes escriuran i rodaran. Posteriorment, el professorat del taller edita tot el material i s’analitza a classe conjuntament per acabar de polir la peça.
En funció del nombre de sessions canvia el projecte i si es de caràcter anual o trimestral es realitza un tipus d'audiovisual o altre. Amb el curs anual es pot elaborar un curtmetratge en canvi, amb el trimestral,s'opta per realitzar un tràiler d'un hipotètic film.
Els materials didàctics i el taller en sí mateix, s’adapta a l’edat i perfil de l’alumnat. Aquest taller es pot realitzar a altres tipus de públic com el familiar, adolescència o col•lectius en risc d’exclusió social.
Lloc on es fa:La primera fase a l’aula, i la segona, més centrada en el rodatge del projecte audiovisual, dins l’escola i, si es possible, als voltants de la mateixa segons les necessitats del guió creat.
Calendari:Tallers anuals ( octubre-juny )
Tallers trimestrals (octubre-novembre-desembre/ gener-febrer-març/ abril-maig-juny).
Tallers intensius setmanals i quinzenals ( d´octubre a juny )
Classes magistrals sobre cinema i cultura visual
Intensiu d´estiu al juliol
Dates i horari:A concretar segons preferència escola i disponibilitat servei.
Organitza:Departament de Cultura
Per a més informació i reserves:Departament de cultura Ajuntament de Cornellà.
Projecte Concèntrica.
Penélope Cañizares Bellido (Tècnica de cultura i arts visuals)
Tel: 93 377 02 12 extensió 1480
Correu: pcanizares@aj-cornella.cat
Horari d' atenció: de10 a 14h
Període d'inscripció:A partir de juny
Web: https://www.facebook.com/concentricacornella/ Concèntrica( @concentricaproject )Preu:Gratuït
Observacions:Adjuntem catàleg del 10è Aniversari del programa Concèntrica, projecte de foment de les arts visuals i cinematogràfiques des d’una cultura de proximitat,per veure la política d’acció cultural i educativa en la que s’emmarquen aquests tallers.