EDUCACIÓ SECUNDÀRIA
Nivell: SECUNDÀRIA I BATXILLERAT
Departament: PATRIMONI CULTURAL
A qui s'adreça:A tots els cursos de Secundària, Batxillerat, Cicles Formatius i persones adultes de les escoles públiques i concertades de Cornellà de Llobregat.
Objectius:* Comprendre els procesos.
històrics de creixement i transformació de Cornellà a partir del testimonis patrimonials i de la trama urbana.
* Potenciar el coneixement i el respecte del patrimoni cultural, històric i artístic de l’entorn local de l’alumne.
* Analitzar el paisatge urbà i la seva transformació a través de croquis, plànols i dibuixos.
* Identificar elements singulars de Cornellà, a nivell històric i artístic i comprendre el valor i el significat que tenen.
* Reflexionar sobre la integració de les traces del passat en el desenvolupament modern de la localitat i la seva permanència en l’aspecte actual del municipi.
Descripció activitat:El punt de sortida és al Castell de Cornellà i té una durada aproximada de 1’30h.
* A l'aula: presentació de la sortida i introducció al coneixement de la ciutat.
* Al Castell: presentació de l’itinerari i la seva dinàmica de funcionament
* Al carrer: treball de camp per descobrir els aspectes destacats a cada punt d'aturada:
Castell de Cornellà, Masia de Can Vallhonrat, columnes preromàniques, Plaça de l'Església, Restes arqueològiques del voltant de l'església de Santa Maria, masia de Can Maragall, Rambla i escola Anselm Clavé, cases modernistas de la Rambla.
Lloc on es fa:Pels carrers del barri centre.
Calendari:D'octubre a juny.
Dates i horari:De dilluns a divendres, a les 9’30h. Altres opcions a concretar en el momento de fer la reserva, segons preferencia de l’escola i disponibilitat servei.
Organitza:Departament de Patrimoni Cultural.
Per a més informació i reserves:T. 93 474 51 35
De dilluns a divendres de 9h a 14h.
e-mail: patrimoniescoles@aj-cornella.cat
Període d'inscripció:Durant el mes de setembre.
Preu:Gratuït per a les escoles de Cornellà de Llobregat.
Observacions:Cal que ens feu arribar el formulari d’inscripció que trobareu amb els enllaços.
Per garantir el bon desenvolupament de l’activitat, aquesta es farà amb un màxim de 20 alumnes + acompanyants.
Els grups de més de 20 alumnes s’hauran de dividir.
Es pot valorar fer 2 itineraris seguits en un matí.
Aquest itinerari es pot combinar, al mateix curs o al següent, amb l’activitat: “Buscapedres contra el temps. Joc de descoberta del centre històric de Cornellà de Llobregat”. (posar l’enllaç a la fitxa del joc, aquí).
Documentació: FOTO CADA PEDRA AL SEU TEMPS FORMULARI