Què és
Es consideren reformes interiors de vivenda subjectes a permís: únicament les obres que afecten a distribució interior i/o modificació d'elements estructurals.
La resta d'obres en vivenda no estan subjectes a llicència, però han de comunicar-se a l'Ajuntament mitjançant l' Assabentat d'Obres.
Qui ho pot tramitar
La persona interessada o representant.
Com es pot tramitar
D'acord, amb l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si sou una entitat, persona jurídica, professional col·legiat o bé representant en algun d'aquests casos, esteu obligats a tramitar telemàticament la vostra sol·licitud a la seu electrònica de l'Ajuntament de Cornellà de Llobregat.
TRAMITACIÓ TELEMÀTICA
TRAMITACIÓ PRESENCIAL (*)
- (*) Només les persones físiques poden escollir tramitar telemàticament o presencialment al Registre d'aquest Ajuntament.
- 1-. Imprimir la instància específica i complimentar-la.
2-. Lliureu la sol·licitud adjuntant tota la documentació requerida al Registre General d'Entrada (cal sol·licitar cita prèvia).
* També pot enviar la sol·licitud per correu a: Plaça de l'Església 1, 08940 Cornellà de Llobregat.
Temps de tramitació
Termini de resolució: 1 mes.
Preu
Consultar taxes a l'ordenança fiscal municipal (núm.8)
Consultar taxes a l'ordenança fiscal municipal (núm.5)
Normativa
Compliment de article 128 de les OO.MM. del PGM- 76 en cas d'afectar estructura.
Documentació necessària
1. Ompliu la instancia i signeu-la.
2. Direcció Tècnica.
3. Plànol d'emplaçament indicant l'obra.
4. Projecte tècnic, memòria i plànols. Caldrà acreditar la capacitat i titulació del tècnic d'alguna de les següents maneres:
- Projecte visat.
- Projecte sense visar acompanyat de Registre del document pel Col·legi.
- Projecte sense visar acompanyat del Certificat d'exercici professional del tècnic emès pel Col·legi.
El col·legiat serà responsable de que l'opció triada estigui d'acord amb la normativa interna del Col·legi que es tracti.
5. Estudi bàsic o de seguretat.
6. Pressupost de les obres.
7. Compliment de article 128 de les OO.MM. del PGM- 76 en cas d'afectar estructura.
8. Còpia del NIF o DNI del sol·licitant.
9. Persona Jurídica: fotocòpia compulsada de l'escriptura de la constitució de societat, dels poders del representant o administrador, i del DNI del representant.
10. Fotocòpia de l'alta de l'Impost d'Activitats Econòmiques (IAE) o de l'últim rebut pagat del contractista de l'obra, o declaració jurada si les obres les realitza el propi sol·licitant.
11. Autoliquidació de la taxa obligatòria 1% sobre pressupost (segons Ordenança Fiscal Vigent núm.8).
12. Si es considera adient, requeriment de dipòsit de garantia global de reposició de béns de domini públic afectats a l'execució de l'obra, segons OOFF núm. 8 - 2% del pressupost d'execució.
13. Adjuntar, juntament amb la sol·licitud de la llicència d'obres, un document d'acceptació que sigui signat per un gestor de residus autoritzat per tal de garantir la correcta destinació dels residus separats per tipus. En aquest document hi ha de constar el codi de gestor, el domicili de l'obra, i l'import rebut en concepte de dipòsit per a la posterior gestió. D'acord al que estableix l'apartat 11c) del REIAL DECRET 210/2018, de 6 d'abril, pel qual s'aprova el Programa de prevenció i gestió de residus i recursos de Catalunya (PRECAT20) (publicat al BOE núm. 92, de 16 d'abril).
14.- Document indicant el termini d’execució de l’obra
Observacions
En obres de Comunitat de Propietaris: La sol·licitud ha de estar signada per la persona que exerceixi la presidència de la Comunitat.
Si aquestes obres comporten necessitat d'ocupació d'espai públic durant el termini d'execució de les mateixes, haureu de sol·licitar la corresponent autorització, prèviament al seu inici, aportant la documentació que es detalla a l'apartat de
Llicència d'ocupació de la Via Pública.
Abans de l'inici de les obres, s'haurà de satisfer l'impost sobre construccions,instal·lacions i obres (segons Ordenança Fiscal vigent núm. 5): 3,6% sobre pressupost execució material de les obres.
Càlcul del pressupost per l'aplicació de la taxa: Pressupost d'Execució Material (PEM)
Si les obres no s'ajusten al projecte tècnic autoritzat i no s'altera substancialment allò concedit, es pot tramitar la modificació no substancial com a comunicació prèvia.(art. 71 Decreto 64/2014)
Descàrrega d'impresos
Instància Genèrica
Model autorització de representació
On adreçar-se?
OFICINA D'ATENCIÓ AL CIUTADÀ
Plaça de l'Esglèsia, 1, 08940-Cornellà de Llobregat
Ubicació
Observacions:
Informació i tramitació
Horari d'atenció al ciutadà:
Matí: de 08:30h a 14:30h (cal sol·licitar cita prèvia)
Tarda: de 16:30h a 19:00h (cal sol·licitar cita prèvia)
Telèfon: 93 377 02 12
Horari d'estiu (del 15 de juny al 15 de setembre):
Matí: de 08:30h a 13:30h (cal sol·licitar cita prèvia
Tarda: de 16:30h a 19:00h (cal sol·licitar cita prèvia