Què és
Llicència que autoritza l'enderroc d'una construcció.
Qui ho pot tramitar
La persona interessada o representant.
Com es pot tramitar
D'acord, amb l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si sou una entitat, persona jurídica, professional col·legiat o bé representant en algun d'aquests casos, esteu obligats a tramitar telemàticament la vostra sol·licitud a la seu electrònica de l'Ajuntament de Cornellà de Llobregat.
TRAMITACIÓ TELEMÀTICA
TRAMITACIÓ PRESENCIAL (*)
- (*) Només les persones físiques poden escollir tramitar telemàticament o presencialment al Registre d'aquest Ajuntament.
- 1-. Imprimir la instància específica i complimentar-la.
2-. Lliureu la sol·licitud adjuntant tota la documentació requerida al Registre General d'Entrada (cal sol·licitar cita prèvia).
* També pot enviar la sol·licitud per correu a: Plaça de l'Església 1, 08940 Cornellà de Llobregat.
Temps de tramitació
Termini de resolució: 1 mes.
Preu
Consultar taxes a l'ordenança fiscal municipal
Documentació necessària
1. Ompliu la instància i signeu-la
2. Estudi de seguretat i salut visat, o estudi bàsic de seguretat i salut visat.
3. Projecte bàsic tècnic inclou:
- Nomenament direcció d'obres, visat. Arquitecte / Arquitecte tècnic, Aparellador / Enginyer / Enginyer tècnic.
- Nomenament permanència del tècnic a l'obra, visat.
- Nomenament coordinació de seguretat i salut, visat (si cal).
- Projecte visat que inclogui, segons els casos:
- Memòria.
- Plànols.
- Pressupost.
- Fitxes justificació de compliment de normativa:
- Finca inclosa al Pla Especial de Patrimoni.
- Estudi de gestió de residus de la construcció i demolició
(art. 4 del RD 105 / 2008) (si hi ha fibrociment, estudi específic).
- Demés documentació d'acord amb la normativa vigent.
- Fotografies de l'edificació / entitat objecte de les obres.
- Full estadístic.
- Valor de la construcció segons impost sobre bens immobles.
- Autoliquidació de la taxa obligatòria: 1% valor de la construcció (segons Ordenança Fiscal núm.8).
- Persona Jurídica: fotocòpia compulsada de l'escriptura de constitució de la societat i dels poders del representant o administrador.
- Adjuntar, juntament amb la sol·licitud de la llicència d'obres, un document d'acceptació que sigui signat per un gestor de residus autoritzat per tal de garantir la correcta destinació dels residus separats per tipus. En aquest document hi ha de constar el codi de gestor, el domicili de l'obra, i l'import rebut en concepte de dipòsit per a la posterior gestió. D'acord al que estableix l'apartat 11c) del REIAL DECRET 210/2018, de 6 d'abril, pel qual s'aprova el Programa de prevenció i gestió de residus i recursos de Catalunya (PRECAT20) (publicat al BOE núm. 92, de 16 d'abril).
Observacions
Si aquestes obres comporten necessitat d'ocupació d'espai públic durant el termini d'execució de les mateixes, haureu de sol·licitar la corresponent autorització, prèviament al seu inici, aportant la documentació que es detalla a l'apartat de Llicència d’ocupació de la Via Pública.
Al retirar la llicència : S'haurà d'aportar el nomenament contractista .
Una vegada finalitzat l'enderroc: S'haurà de construir una tanca fixa al solar amb material consistent i acabat mínim d'arrebossat i pintat o materials prefabricats fixes, alçada de la tanca 2 metres.
Descàrrega d'impresos
Model autorització de representació
Instància Genèrica
On adreçar-se?
OFICINA D'ATENCIÓ AL CIUTADÀ
Plaça de l'Esglèsia, 1, 08940-Cornellà de Llobregat
Ubicació
Observacions:
Informació i tramitació
Horari d'atenció al ciutadà:
Matí: de 08:30h a 14:30h (cal sol·licitar cita prèvia)
Tarda: de 16:30h a 19:00h (cal sol·licitar cita prèvia)
Telèfon: 93 377 02 12
Horari d'estiu (del 15 de juny al 15 de setembre):
Matí: de 08:30h a 13:30h (cal sol·licitar cita prèvia
Tarda: de 16:30h a 19:00h (cal sol·licitar cita prèvia