Què és
La ciutadania té dret a l'accés de la informació publica, reconeguda per les lleis de transparència, accés a la informació pública i bon govern. En l'àmbit municipal, tot ciutadà/na té dret a obtenir la informació elaborada per l'Ajuntament i/o en els seus Ens vinculats (Institut Municipal de Radiodifusió de Cornella, Procornella, Tecsalsa, Consorci per la Dinamització i Promoció del Comerç a Cornellà i Fundació per l'atenció de les persones Dependents) i altres subjectes obligats d'acord amb el que estableixen les citades lleis, sempre que no estigui publicada ni a la web, ni a la Seu electrònica o ni al Portal de Transparència (Govern Obert) i que no estiguin subjectes als límits del dret d'accés a la informació pública establert a l'art. 20 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre.
El dret d'accés a la informació pública inclou qualsevol forma o suport en què aquesta informació hagi estat elaborada o en què es conservi.
Qui ho pot tramitar
La pot realitzar qualsevol ciutadà o ciutadana, major de 16 anys, a títol individual o en nom i representació de qualsevol persona jurídica legalment constituïda, interessat/da en la informació sol·licitada.
Com es pot tramitar
D'acord, amb l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si sou una entitat, persona jurídica, professional col·legiat o bé representant en algun d'aquests casos, esteu obligats a tramitar telemàticament la vostra sol·licitud a la seu electrònica de l'Ajuntament de Cornellà de Llobregat.
TRAMITACIÓ TELEMÀTICA
TRAMITACIÓ PRESENCIAL (*)
- (*) Només les persones físiques poden escollir tramitar telemàticament o presencialment al Registre d'aquest Ajuntament.
- 1-. Imprimir la instància específica i complimentar-la.
2-. Lliureu la sol·licitud adjuntant tota la documentació requerida al Registre General d'Entrada (cal sol·licitar cita prèvia).
* També pot enviar la sol·licitud per correu a: Plaça de l'Església 1, 08940 Cornellà de Llobregat.
NOTA:
Les sol·licituds d'accés a la informació pública es poden presentar per qualsevol mitjà, inclosos els electrònics, sempre que permetin deixar constància dels requisits:
a) La identitat del sol·licitant.
b) La informació precisa a la qual es vol tenir accés, sense necessitat d'indicar cap document ni expedient concrets.
c) La forma o el format en què es prefereix tenir accés a la informació.
d) Una adreça de contacte, preferentment electrònica, que serveixi per a les comunicacions entre el sol·licitant i l'Ajuntament.
e) Es pot exposar, amb caràcter potestatiu, els motius que justifiquen l'exercici del dret d'accés a la informació pública. L'absència de motivació en cap cas no pot ser causa per a denegar la sol·licitud.
Quan es pot tramitar
Les 24 hores de qualsevol dels 365 dies de l'any.
Temps de tramitació
1 mes. (es pot prorrogar 15 dies més, si el volum o la complexitat de la informació requerida ho justifiquen).
Normativa
Llei 19/2014, de 29 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern.
Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència Accés a la Informació Pública i Bon Govern.
Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques.
Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades.
Documentació necessària
Seu Electrónica:
- Certificat digital corresponent
Presencial:
- Persones físiques: Fotocòpia del DNI.
- Persones jurídiques o similars: DNI del sol·licitant i documentació acreditativa de la representació.
Observacions
Les sol·licituds d'accés a la informació pública es poden presentar per qualsevol mitjà, inclosos els electrònics, sempre que permetin deixar constància dels requisits:
a) La identitat del sol·licitant.
b) La informació precisa a la qual es vol tenir accés, sense necessitat d'indicar cap document ni expedient concrets.
c) La forma o el format en què es prefereix tenir accés a la informació.
d) Una adreça de contacte, preferentment electrònica, que serveixi per a les comunicacions entre el sol·licitant i l'Ajuntament.
e) Es pot exposar, amb caràcter potestatiu, els motius que justifiquen l'exercici del dret d'accés a la informació pública. L'absència de motivació en cap cas no pot ser causa per a denegar la sol·licitud.
Descàrrega d'impresos
Instància Genèrica
On adreçar-se?
OFICINA D'ATENCIÓ AL CIUTADÀ
Plaça de l'Esglèsia, 1, 08940-Cornellà de Llobregat
Ubicació
Observacions:
Informació i tramitació
Horari d'atenció al ciutadà:
Matí: de 08:30h a 14:30h (cal sol·licitar cita prèvia)
Tarda: de 16:30h a 19:00h (cal sol·licitar cita prèvia)
Telèfon: 93 377 02 12
Horari d'estiu (del 15 de juny al 15 de setembre):
Matí: de 08:30h a 13:30h (cal sol·licitar cita prèvia
Tarda: de 16:30h a 19:00h (cal sol·licitar cita prèvia