Què és
És un informe preceptiu que serveix per acreditar l'adequació de la vivenda en el procés d'obtenció d'una autorització de residència per reagrupació familiar.
L'Ajuntament fa una proposta sobre la sol·licitud realitzada, previ estudi de la documentació aportada i una inspecció de l'habitatge en aquells casos en què l'ajuntament consideri que l'anàlisi documental resulta insuficient o insatisfactori. La resolució de l'informe és competència de la Generalitat de Catalunya.
Qui ho pot tramitar
La persona estrangera que tingui el domicili habitual al municipi de Cornellà de Llobregat i pretengui reagrupar la seva família.
Com es pot tramitar
D'acord, amb l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si sou una entitat, persona jurídica, professional col·legiat o bé representant en algun d'aquests casos, esteu obligats a tramitar telemàticament la vostra sol·licitud a la seu electrònica de l'Ajuntament de Cornellà de Llobregat.
(*) Només les persones físiques poden escollir tramitar telemàticament o presencialment al Registre d'aquest Ajuntament.
Pas 1. REGISTRE DE LA SOL·LICITUD
Les persones interessades podran fer la sol·licitud per obtenir l'Informe d'adequació d'habitatge per a la reagrupació familiar mitjançant una de les opcions següents:
- 1.a TRAMITACIÓ PRESENCIAL (*)
Imprimir la instància específica "Sol·licitud Informe Estrangeria" i lliurar al Registre General d'Entrada .(* També podeu enviar la sol·licitud per correu a: Plaça de l'Església 1, 08940 Cornellà de Llobregat.)
- 1.b TRAMITACIÓ TELEMÀTICA
Amb certificat digital via Seu Electrònica mitjançant instància específica: Sol·licitud Informe Estrangeria del departament de Polítiques d'Integració.
- 1.c TRAMITACIÓ PER VÍDEOATENCIÓ
Aquest tràmit està disponible mitjançant la videoatenció. Cal sol·licitar cita prèvia en el nostre servei de l'OVAC. (* Important: Recordi adjuntar la documentació requerida abans de començar la seva vídeo atenció mitjançant l'accés de "Gestió de Cites" que rebrà al seu mail un cop hagi agafat cita).
Pas 2. TRAMITACIÓ DE L'INFORME
El departament municipal, responsable de l'emissió de la proposta d'informe, es posarà en contacte amb la persona interessada, a través del telèfon de contacte facilitat a la sol·licitud, per convocar-la a una única trobada individual en la qual:
- 2.a) Se us oferirà la informació completa del procediment, el model d'instància específica "Aportar Documentació Informe d'Estrangeria" i llistat de documentació necessària que cal aportar per al tràmit que ha iniciat.
- 2.b) Haurà d'aportar la documentació exigida per al tràmit iniciat, segons Criteris d'instrucció dels informes d'estrangeria competència de la Generalitat de Catalunya on consten els documents que es relacionen a l'apartat "DOCUMENTACIÓ".
- 2.c) Una vegada recollida i revisada la documentació necessària, es procedirà a l'emissió i entrega del document de les taxes associades al tràmit (veure apartat ("PREU").
- 2.d) Amb el comprovant del rebut del pagament de les taxes emplenar la instància específica "Aportar Documentació Informe d'Estrangeria" i lliurar al Registre General d'Entrada.
Pas 3. REGISTRE DE DOCUMENTACIÓ
L'aportació de documentació a la sol·licitud de l'informe d'estrangeria es tramitarà de manera presencial:
- 3.a TRAMITACIÓ PRESENCIAL
- 3.a.1 Imprimir la instància específica "Aportar Documentació Informe d'Estrangeria" i emplenar-la.
- 3.a.2 Lliurar la instància adjuntant tota la documentació requerida
Preu
Aquest tràmits requereix de pagament de taxa municipal i taxa autonòmica:
Taxa municipal:
Consultar taxes a l'ordenança fiscal municipal núm. 6 (Informe de disponibilitat d'habitatge (per reagrupació familiar))
- Pas 1)
El departament de Politiques d'Integració us generarà el document d'autoliquidació per poder realitzar el pagament de la taxa municipal.
- Pas 2)
Opció 1) Realitzar el pagament online.
Un cop obtingut el document d'autoliquidació: a través del web de Caixabank Pagament online (Caixabank) amb l'opció "pagar amb el codi de barres"
Opció 2) Realitzar el pagament presencial:
Opció a) Amb targeta bancària al caixer automàtic instal·lat a la planta baixa de l'edifici de l'Ajuntament de Cornellà
Opció b) A les entitats financeres col·laboradores (CaixaBank, Banco Santander, Banc de Sabadell, BBVA i Ibercaja)
- Pas 3) Adjuntar justificant i autoliquidació a la sol·licitud.
Taxa autonòmica
Mitjançant la web https://web.gencat.cat/ca/tramits (38,60€, (*) any 2025)
Justificant de pagament de la taxa:
- Si es fa el pagament en línia: comprovant que emet el sistema un cop fet el pagament.
- Si es fa el pagament en un caixer automàtic (Servicaixa): comprovant imprès pel caixer.
Normativa
- LLEI 5/2017, del 28 de març, de mesures fiscals, administratives, financeres i del sector públic i de creació i regulació dels impostos sobre grans establiments comercials, sobre estades en establiments turístics, sobre elements radiotòxics, sobre begudes ensucrades envasades i sobre emissions de diòxid de carboni. (DOGC núm. 7340 publicat el 30/03/2017).
- REIAL DECRET 1155/2024, de 19 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament de la LO 4/2000, d'11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers en Espanya i la seva integració social.
- ORDRE TSF/98/2017, de 24 de maig, per la qual es dona publicitat a la relació de taxes vigents durant l'exercici 2017 que gestionen el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies i el Servei Públic d'Ocupació de Catalunya. (DOGC núm. 7379 publicat el 29/05/2017).
- Criteris d'instrucció dels informes d'estrangeria competència de la Generalitat de Catalunya.
- Annex al document de criteris d'instrucció dels informes d'estrangeria competència de la Generalitat de Catalunya.
Documentació necessària
a) Identificativa:
- TIE (Original i fotocòpia)
- Passaport o cèdula d'inscripció o resguard (Original i fotocòpia)
b) Habitatge:
- b.1) Documentació acreditativa de l'habitatge mitjançant l'escriptura de propietat o contracte de lloguer o altre document que fonamenti el dret d'ús coincident amb l'empadronament actual. (Original i fotocòpia).
- b.2) Volant de convivència.
(* Nota: Recordi comprovar el volant de convivència. Si al fer-ho detecta que hi ha persones empadronades al seu domicili que ja no viuen en ell, cal que sol·liciti la baixa i que aporti aquest document el dia de l'entrevista per fer l'informe d'adequació d'habitatge.)
-b.3) Cèdula d'habitabilitat i en cas de no poder-se aportar la cèdula, per a acreditar les condicions d'habitabilitat s'admetrà de manera subsidiària: Nota simple del Registre de la Propietat i darrer rebut de subministrament d'aigua i electricitat.
Nota: No es podrà emetre una proposta d'informe si en el període dels darrers sis mesos ja s'hagués emès un informe d'habitatge, excepte:
- Si es demana per a la mateixa unitat familiar. A aquests efectes, s'entén per unitat familiar aquella que inclou vincles de parentiu de consanguinitat i afinitat fins el quart grau i per adopció.
- Excepcionalment, per aquells casos en què l'habitatge compleixi el llindar d'ocupació per a què hi visqui un altra família, i se'n disposi de títol d'ocupació, es permetrà fer un informe dins del període dels darrers sis mesos, sempre i quan se'n faci la verificació ocular.
Observacions
Els ciutadans/es s'hauran d'adreçar a la Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) per iniciar els tràmits.
Horari d'atenció al ciutadà:
Matí: de 08:30h a 14:30h
Tarda: de 16:30h a 19:00h
Telèfon: 93 377 02 12
Horari d'estiu (del 15 de juny al 15 de setembre):
Matí: de 08:30h a 13:30h
Tarda: de 16:30h a 19:00h
La posterior tramitació de l'informe es realitza al Departament d'Integració (Pl. Dels Enamorats, 5).
Descàrrega d'impresos
Sol·licitud d'informe d'estrangeria
On adreçar-se?
DEPARTAMENT POLITIQUES INTEGRACIÓ
Plaça dels Enamorats, 5, 08940-Cornellà de Llobregat
Ubicació
OFICINA D'ATENCIÓ AL CIUTADÀ
Plaça de l'Esglèsia, 1, 08940-Cornellà de Llobregat
Ubicació
Observacions:
Informació i tramitació
Horari d'atenció al ciutadà:
Matí: de 08:30h a 14:30h (cal sol·licitar cita prèvia)
Tarda: de 16:30h a 19:00h (cal sol·licitar cita prèvia)
Telèfon: 93 377 02 12
Horari d'estiu (del 15 de juny al 15 de setembre):
Matí: de 08:30h a 13:30h (cal sol·licitar cita prèvia
Tarda: de 16:30h a 19:00h (cal sol·licitar cita prèvia