Què és
Atorgament d'ajuts econòmics a persones amb escassa capacitat econòmica que estiguin o hagin estat gravades per l'Impost sobre l'increment de valors de terrenys de naturalesa urbana del municipi de Cornellà de Llobregat durant l'exercici 2021 i aquelles transmissions que gravades durant l'exercici 2020, el termini de sol·licitud de liquidació de l'IIVTNU finalitzi dins de l'exercici 2021.
Qui ho pot tramitar
Podran sol·licitar ajuts econòmics les persones físiques que reuneixin les condicions següents:
a) Que el subjecte passiu consti inscrit al Padró Municipal d'Habitants com a mínim un any immediatament abans de la transmissió.
b) No pot constar com a contribuent, ni el sol·licitant ni les persones que convisquin amb ell, per cap altre immoble, (incloses propietats rústiques, agràries, sòl, etc...), en aquest o altre municipi, excepte per la seva vivenda habitual, que com a màxim pot incloure una plaça d'aparcament i un traster.
c) El conjunt d'ingressos del sol·licitant i dels que, segons el Padró Municipal d'Habitants convisquin amb ell, tenint en compte que queden incloses les famílies monoparentals amb la seva situació particular de membres de la unitat familiar, hauran de ser iguals o inferiors al barem següent:
c.1.) Sol·licitant individual: Indicador públic mensual de renda d'efectes múltiples IPREM 2021, al que se sumarà un 30% i es multiplicarà per 14 pagues per obtenir la quantia anual de 10.281,18 euros, (564,90 (IPREM mensual) + 30% = 734,37 X 14 pagues = 10.281,18).
c.2.) Per una persona més que convisqui amb el sol·licitant s'afegirà un 35%, i el 20% per cada persona més de dues que hi convisqui, fins un màxim del 135%.
Persones que conviuen | |
2 (+35%) | 13.879,59 € |
3 (+20%) 55% | 15.935,83 € |
4 (+20%) 75% | 17.992,06 € |
5 (+20%) 95% | 20.048,30 € |
6 (+20%) 115% | 22.104,54 € |
7 o més (+20%) 135% | 24.160,77 € |
d) Acreditar amb anterioritat a la proposta de resolució de concessió de l'ajut, que el sol·litant es troba al corrent de les obligacions tributàries amb l'Ajuntament de Cornellà de Llobregat, amb la resta d'administracions i amb la Seguretat Social en el moment de la presentació de la sol·licitud, o, com a màxim, l'últim dia de presentació de sol·licituds, que haurà d'estar vigent durant tot el procés subvencional, excepte, si és el cas, les que encara estiguin en període voluntari de pagament, i no trobar-se en cap de les situacions de prohibició per obternir subvenció.
Com es pot tramitar
D'acord, amb l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si sou una entitat, persona jurídica, professional col·legiat o bé representant en algun d'aquests casos, esteu obligats a tramitar telemàticament la vostra sol·licitud a la seu electrònica de l'Ajuntament de Cornellà de Llobregat.
TRAMITACIÓ TELEMÀTICA
TRAMITACIÓ PRESENCIAL (*)
- (*) Només les persones físiques poden escollir tramitar telemàticament o presencialment al Registre d'aquest Ajuntament.
- 1-. Imprimir la instància específica i complimentar-la.
2-. Lliureu la sol·licitud adjuntant tota la documentació requerida al Registre General d'Entrada (cal sol·licitar cita prèvia).
* També pot enviar la sol·licitud per correu a: Plaça de l'Església 1, 08940 Cornellà de Llobregat.
Quan es pot tramitar
Termini de presentación de sol·licituds: des del dia següent a la publicació de l'extracte de la convocatòria al DOGC i fins el 31 de desembre de 2021.
Preu
Gratuït
Normativa
BASES REGULADORES D'AJUTS DESTINATS A LA REACTIVACIÓ ECONÒMICA I LA COHESIÓ SOCIAL A CORNELLÀ DE LLOBREGAT, PER A L'EXERCICI 2021.
Documentació necessària
a) Fotocòpia del NIF/NIE de tots els membres de la unitat familiar.
b) Còpia de les escriptures que acreditin la transmissió.
c) Documentació acreditativa dels ingressos del sol·licitant i de les persones que convisquin amb ell, segons apartats següents:
1. Copia de la declaració de renda de l'exercici 2020 de tots els membres de la unitat familiar que estiguin obligats. L'Ajuntament verificarà directament, a través de les corresponents certificacions de l'Administració d'Hisenda, si estan obligats o no a tributar per l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques i, si és el cas, les rendes que perceben. A aquests efectes els peticionaris i les persones que convisquin amb ells autoritzaran, en el moment de presentar la sol·licitud, a l'Ajuntament per a demanar a l'Agència Tributària aquesta informació.
2. Si són treballadors per compte aliena, copia del full de salari corresponent al mes anterior a la sol·licitud d'ajut.
3. Si són treballadors autònoms, documents dels pagaments fraccionats de l'IRPF de l'exercici 2020.
4. Si son aturats o es troben en situació d'ERTE.
- Aturats, carnet de desocupació amb el segell al corrent i documentació acreditativa de la prestació per desocupació durant l'exercici 2021 o justificant d'haver exhaurit la prestació, o en el seu defecte certificat del SOC/SEPE conforme no es troba inscrit/a.
- ERTE total, documentación acreditativa de la prestació de l'ERTE 2021.
- ERTE parcial, documentación acreditativa de la prestació de l'ERTE 2021 i copia del full de salari corresponent al mes anterior a la sol·licitud d'ajut.
5. Dades bancàries del compte del/la sol·licitant on poder transferir l'import de l'ajut, amb determinació del codi IBAN corresponent, segons model normalitzat, signat i segellat per l'entitat bancària i el/la sol·licitant.
6. Còpia de les autoliquidació/ons o de la sol·licitud de liquidació/ons de la/es qual/s es sol·licita/en l'/els ajut/s. La sol·licitud de l'ajut no paralitzarà en cap cas el procediment de recaptació
7. Qualsevol altra documentació que el sol·licitant estimi oportuna.
8. Declaració responsable del/la solicit·tant d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, no haver sol·licitat altres subvencions pel mateix concepte, i de no concórrer en cap de les circumstàncies determinades a l'article 13 de la Llei de Subvencions que impedeixin obtenir la condició de beneficiari.
L'Ajuntament verificarà directament, a traves de les corresponents certificacions de l'Administració d'Hisenda i la Seguretat Social, si estan obligats o no a tributar a l'Impost sobre la Renda de les persones físiques i, si és el cas, les rendes que perceben; i a través de la Gerència Regional del Cadastre, informació sobre titularitat de béns immobles d'ell i de les persones que convisquin amb ell. A aquests efectes els peticionaris i les persones que convisquin amb ells autoritzaran, en el moment de presentar la sol·licitud, a l'Ajuntament per demanar a l'Agència Tributària, la Seguretat Social i al Cadastre aquesta informació.
Observacions
Aquest ajut, en cas de concessió, tindrà la consideració de subvenció pública, per la qual cosa les seves dades personals i la quantia atorgada figuraran en la Base de Dades Nacional de Subvencions y al Registre d'Ajuts i subvencions de la Generalitat de Catalunya.
Descàrrega d'impresos
BASES AJUTS PLUSVÀLUA 2021
01 INSTÀNCIA AJUTS PLUSVÀLUA 2020
02 DECLARACIÓ ESTAR AL CORRENT PAGAMENT
03 AUTORITZACIÓ PER LLIURAR CERTIFICATS
04 DECLARACIÓ RESPONSABLE ART 13.2
05 SOL·LICITUD ALTA O MODIFICACIÓ DADES BANCÀRIES
06 DECLARACIÓ DE COINCIDÈNCIA
On adreçar-se?
OFICINA D'ATENCIÓ AL CIUTADÀ
Plaça de l'Esglèsia, 1, 08940-Cornellà de Llobregat
Ubicació
Observacions:
Informació i tramitació
Horari d'atenció al ciutadà:
Matí: de 08:30h a 14:30h (cal sol·licitar cita prèvia)
Tarda: de 16:30h a 19:00h (cal sol·licitar cita prèvia)
Telèfon: 93 377 02 12
Horari d'estiu (del 15 de juny al 15 de setembre):
Matí: de 08:30h a 13:30h (cal sol·licitar cita prèvia
Tarda: de 16:30h a 19:00h (cal sol·licitar cita prèvia